tiistai 1. kesäkuuta 2021

Toukokuun tavarat

Pysyvät tavarat

  • Hiuslenkkejä (10kpl)
  • 2x taulunkehykset

Kulutustavarat

  • Patteri kelloon
  • Shampoo
  • Pyykinpesuaine
  • Astianpesuaine

Kootut selitykset

Hiuslenkit ovat vähän kuin sukat: ne vain pikkuhiljaa häviävät jonnekin. Tässä viimeisen puoli vuotta olen sinnitellyt kahdella hiuslenkillä. Toinen oli hyvä ja toinen surkea (tiedättekö sellainen joka on menettänyt kaiken elastisuuden, on sellainen joustamaton lenkura jolla ei yksikään ponnari pysy kolmea minuuttia kauempaa kuosissa). Tämä hyvä hajosi tässä yksi kaunis päivä kun yritin tehdä sillä nutturaa itselleni. Päädyin sitten laittamaan roskiin myös tämän surkimus-hiuslenkin ja ostin uuden hiuslenkkipussin kaupasta. Eiköhän tällä taas pari vuotta selvitä. (Tässä kyllä voisi miettiä, että hiuslenkit ovat kulutustavaraa, mutta päädyin nyt kuitenkin laittamaan tämän pysyviin tavaroihin.)

Ostin syksyllä Ateneumista kaksi Schjerfbeckin taulun julistetta ja sain vihdoin vietyä nämä kehystettäväksi. Hain taulut toukokuun viimeisenä päivänä ja sain taulut mun työhuone/käytävätilan seinälle. Ovat tosi kivat! Kehykset ovat suomalaista mäntyä ja tehty Suomen ainoassa yrityksessä joka tekee kehyksiä. Joten sopii oikein hyvin Schjerfbeckin taiteelle. 

Kulutustavaroiden lista on yllättävän lyhyt. Ostin vain pesuaineita, jotka olivat loppumassa. Mun kello on ollut jo vuosia ilman patteria, enkä ole kelloa täten käyttänyt. Aikomukseni on itseasiassa myydä ko kello ja ajattelin että menee paremmin kaupaksi, kun on täysin toimiva :) 

Shampoo oli hieman liian aikaisin ostettava, mutta talvella ostamani shampoo on surkea (sähköistää hiukset) niin ostin kampaamokäynnin yhteydessä paremman. Käytän kyllä tuon kauppaversion myös loppuun, mutta vähän vuorottelen. 

Toukokuu oli aika vähäostoksinen tavaran kannalta. En voi kyllä mennä vannomaan, että olen  muistanut listata kaiken (mulla on puhelimessa note, mihin yritän aina laittaa merkinnän kun ostan jotain), koska aina välillä hokaa että hei! tämäkin on tavara. Esimerkiksi melkein jäi huomioimatta noi taulunkehykset vaikka aika iso hankinta se kuitenkin on (ja kallis!). Jotenkin kun ne julisteet mulla on ollut jo kauan niin en pitänyt enää kehyksiä hankintana. 

Yksi tavara, minkä myös hokasin unohtaneeni jo huhtikuulta, on uusi kännykkä. Mulla on työsuhdepuhelin ja meillä uusittiin puhelimet keväällä. Sain siis puhelimen huhtikuussa, mutta en ole ottanut sitä vielä käyttöön (tarkoitus olisi tänään). Ehkä tämä vaikutti siihen, että en ajatellut että uusi puhelin on uusi tavara. Ja toki puhelin ei ole mun omaisuutta, on vain mun käytössä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Maaliskuun tulot ja menot pienellä viiveellä

Maaliskuun budjettikausi loppui jo tuossa 20.3., mutta nyt vasta katsausta. Tämä kevät on kyllä kiireinen, en oikein muuta osaa sanoa. Touko...