sunnuntai 5. joulukuuta 2021

Lieviä ahdistuksen tunteita

Noniin - perjantai (osittain myös lauantai) oli ensimmäinen päivä tässä kuussa, kun "jouduin" käyttämään rahaa. Tarkoitan tällä sitä, että käytin rahaa ns peruselämisen ulkopuolella oleviin asioihin eli etupäässä tavaroihin. Tuli myös yksi ylläri. 

Mulla oli perjantai vapaa ja jouduin valitettavasti käyttämään sen kaupungilla hankkien erinäisiä asioita. Olin varannut optikolle ajan, koska tarvitsin piilareita tanssiesityksiä varten. Käynti ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan, koska kävi ilmi, että mun silmät eivät ole ihan kunnossa - ilmeisesti siellä on jonkinlainen tulehdus ja silmät ovat todella kuivat. Siitä sitten varattiin silmälääkäriaika ja menin apteekkiin hakemaan silmätippoja ja samalla otin yhden perusvoiteen, joka mulla on reseptillä ja oli loppumassa. Ostin myös kotikoronatestin lauantain YO-juhlia varten. 

Eli piilarit jäi ostamatta, rahaa meni aika paljon silmätippoihin (onneksi mulla oli jo resepti olemassa yhteen tippaan, mutta toisen ostin ihan normihintaan) ja silmälääkäri pitää vielä maksaa sitten reilun viikon päästä... ja mahdollisesti antibioottitipat myös. Optikko oli onneksi ilmainen, koska olin hiljattain hankkinut sieltä uudet silmälasit ja aurinkolasit. 

Seuraavana sitten vaatekaupoille syynä myöskin tulevat tanssiesitykset. On enemmän kuin huippua, että pääsee nyt oikeasti esiintymään, mutta tämä tosiaan aiheuttaa jonkin verran hankintoja. Toki saadaan tanssikoululta myös, mutta tiettyjä perusjuttuja ns pitää tulla itseltä. Tänä vuonna molempien esitysten vaatetus on musta - voisi kuvitella että helppo juttu, mutta mulla ei ole mustia vaatteita. Kävin nyt sitten ostamassa mustat löysät housut, mustan topin ja mustan pitkähihaisen. Housut oli suht kalliit (46eur), mutta paita ja toppi onneksi suht edulliset plus ostin ne Sokokselta ja mulla oli s-lahjakortti. Itselle jäi maksettavaksi joku 5-6 euroa (en muista tarkkaan - outoa!). 

Lisäksi kävin vielä Kauppahallissa kalakaupassa, jonne mulla tosin oli myös lahjakortti eli en käyttänyt omaa rahaa kuin 2 euroa. Mutta lisäsi silti fiilistä "että tässä nyt tuhlataan holtittomasti". 

Ja koska nyt olin kaupungilla pitkästä aikaa niin kävin myös ostamassa itselleni mocca-latten... 5,90 euroa! Aikamoisia noi erikoiskahvien hinnat. Onneksi en niitä suuremmin harrasta, mutta nyt tällaisen ostin. 

Tämän perjantain jälkeen kyllä teki todella paljon mieli käydä laittamassa numeroita exceliin ja katsoa että paljonko tuhlasin.. Olen toistaiseksi malttanut mieleni, mutta kävin kyllä verkkopankissa katsomassa että miltä tilanne näyttää. Nopea päässälasku näytti sen että noin 100 euroa käytin tämän shoppailupäivän aikana ja tilillä onneksi vielä näyttää olevan rahaa ihan hyvin. 

Mutta tämähän ei loppunut tähän. 

Tosiaan lauantaina oli yhden siskontytön YO-juhlat ja kaksi nuorempaa siskontyttöä tuli mun luo valmistautumaan. Laitoin heidän hiukset ja kävin siinä sitten ostamassa hiuslakan ja ostin samalla hiusharjan (on ollut suunnitelmissa, omani veteli viimeisiään). Maksoin myös taksin juhlapaikalle. Illalla itse kävelin kotiin, mutta kävin Hesen kautta, joten sinnekin meni muutama euro :D YO-lahjan olen jo osittain ostanut, mutta lahjaan kuuluu myös hotelliyö, jonka maksan vasta joulukuun budjettikuun lopulla. 

Tosiaan lieviä ahdistuksen tunteita on nyt ilmassa. En tiedä pystynkö olla koko kuukauden laittamatta numeroita exceliin. Kaikki isommat menot mulla on kyllä budjetoitu, mutta nyt tämän viikonlopun jäljiltä on vähän sellainen fiilis, että tuli sellaisia "ei-budjetoituja" kuluja ja haluaisin tsekata että missä mennään. 

Katsotaan nyt miten maltan mieleni :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Maaliskuun tulot ja menot pienellä viiveellä

Maaliskuun budjettikausi loppui jo tuossa 20.3., mutta nyt vasta katsausta. Tämä kevät on kyllä kiireinen, en oikein muuta osaa sanoa. Touko...