lauantai 18. syyskuuta 2021

500 euron haaste

Alkuvuodesta asetin itselleni haasteen myydä vanhoja tavaroitani 500 eurolla. Tämä ei ihan helppo tehtävä ole, koska ei mulla mitään isoa / arvokasta oikein ole mitä myydä. Haasteen taustalla oli se, että viime vuoden lopussa / talvella kävin kotini tavaroita vähän konmari-tyyliin läpi ja yksittäisiä ylimääräisiä tavaroita sieltä tuli esiin. Moni sellainen mistä olen jo vuosia pähkinyt, että mitä tehdä ko tavaralla ja nyt päätin yrittää saada vähän rahaa irti niistä. 

Haaste lähti aika hitaasti liikkeelle enkä alkuvuoden aikana saanut mitään aikaiseksi. Keväällä homma lähti vähän vauhdikkaammin liikkeelle ja olen saanut kassaan nyt 265 euroa eli puolivälissä ollaan. 

Olen myynyt seuraavat tavarat: 

  • Sohvapöytä 40€
  • Peili 10€
  • 2x Marimekon logokassi 10€
  • Sijoita kuin guru -kirja 10€
  • Kimble + neljän suora -peli 5€
  • Verhot 10€
  • 2x matto 50€
  • Villeroy&Bochin astioita 115€

Olen myynyt kaikki Torissa ja onnekseni kaikki kaupat ovat menneet tosi hyvin. Kun Tori-kaupat onnistuu niin se on mukavaa. Kaikki kohtaamiset ovat mukavia ja omanlaisiaan. Erityisen mukavia on ollut Villeroy&Bochin astiamyynnit (olen myynyt näitä aiemminkin), koska sarja mitä minulla on sen verran erikoinen, että aina kun ostaja löytyy niin ostaja on tosi iloinen saadessaan tuotteita (ja ovat vielä ihan uudenveroisessa kunnossa). Myös minä olen iloinen, koska käytän siis itsekin astiasarjaa ja se on minusta todella kaunis niin on mukavaa yhdessä intoilla kuinka kaunista astiasto on :D Myyn siis ns ylimääräisiä osia pois; minulla on sarjaa aivan todella paljon, enkä ole käyttänyt kuin murto-osaa astioista. Moni astia on ollut kaapissa sellaiset 25 vuotta. Joka kerta muuton aikaan on veettänyt pakata samat käyttämättömät astiat taas kerran laatikoihin ja kuljettaa seuraavaan kotiin kaappiin seisomaan.. Näin lapsettomana 40-vuotiaana alkaa olla jo aika selvää, etten ole mikään isojen juhlien järjestäjä, joten en tarvitse paljoa astioita. Nyt alkaa vihdoin olla tilanne, että kaikki on käytössä - ainoa mitä on jäljellä on kahvi+teekupit tasseineen, jotka ovat haasteellisia myydä. Harva enää niitä käyttää ja kuppien vetoisuus on kyllä naurettavan pieni nykymukeihin tottuneille. 

Projekti siis etenee hitaasti, mutta varmasti. Reilut 200 euroa pitäisi vielä saada kasaan ja mitään suurta ei ole enää myytävissä. Katsotaan miten käy, mutta onhan tuo 265 euroa jo ihan hyvä saavutus. 


2 kommenttia:

  1. ompa ihana haaste. Voisi itsekin miettiä että minkä verran saisi kerättyä varantja tuolla tekniiikalla. hmm... 500 e on paljon mutta ehkä 200?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tää on itseä ainakin motivoinut oikeasti myymään noita pikkujuttujakin! Ja 200 euroa kuulostaa hyvältä, etenkin jos ei ole mitään isoa juttuja. 5-10 euron juttuja myymällä 500 euron kokoonsaanti voinee olla liian tuskaista :)

      Poista

Työmatkalla

Vaikka elämässä on parhaillaan sellaista hyvää kiirettä, niin vähän harmittaa, että se vie aikaa tältä blogilta nyt, kun mulla pitkästä aika...