maanantai 13. marraskuuta 2023

Marraskuun ensimmäinen viikko

Ajattelin ainakin aloittaa pitämään tällaista viikkopäiväkirjaa marraskuun kulutuksesta, nyt kun olen vähän kipuillut tämän kanssa, etten oikein pysy budjetissa. Eli katsotaan, että mihin ne rahat sitten menevät!

Ekan viikon jälkeen tilanne näyttää vielä ihan suhtkoht hyvältä. Vastike meni maksuun ja sitten siirsin 200 euroa ruokarahaa s-tilille. Bookbeatista mulla on opiskelijatili, jonka pitäisi olla 4,99 euroa, mutta tällä saa vain 20 tuntia. Olen tämän joka kuukausi ylittänyt (eli tuntien loppuessa ottanut lisätunteja ja maksanut erotuksen 11 euroa) – nyt mulla on yksi kirjasarja kesken ja tiedän, etten malta olla kuuntelematta niitä kaikkia tässä marraskuussa niin annoin mennä kalliimmalla hinnalla eli 17 eurolla (vaihdan joulukuuksi taas tuon 20 tuntia, toivossa on hyvä elää...). Tämä näkyy siis kategoriassa "puhelin, icloud, tietoturva", joka tulee ylittymään tässä kuussa. Tähän kategoriaan olen varannut 50 euroa ja siihen kuuluu puhelin+tietoturva 37 euroa, icloud 1 euroa, spotify 7 euroa ja bookbeat 5 euroa. Ehkä siihen voisi laittaa 10 euroa ekstraa varmuuden vuoksi. Aina välillä otan myös podimon kuukaudeksi käyttöön, joka on 8 euroa. 

Kategoria mikä näyttää jo nyt huolestuttavalta on tuo vapaa-aika. Yllättyneet nostakoot kätensä ylös :D Suurin kulu siellä on se, että otin tarjouksesta 12 kerran kortin mun lähisalille (ovh 165 euroa, nyt sai 99 euroa). Mulla on ollut ko salille ennenkin 12 kerran kortti ja olen vähän seuraillut, että koska se tulisi taas alennukseen. Käyn siellä pääasiassa jooga-tunneilla, joskus ihan salillakin (yleensä teen lihaskuntotreenin kotona). 

Muuten vapaa-aikakategoriassa on yksi brunssi sekä kävin Rauhaniemessä saunomassa ja sen jälkeen syömässä. Plus kävin kerran työkavereiden kanssa lounaalla. Mulla tosi paljon sosiaalisiin tilanteisiin liittyy ulkonasyöminen, joten en nyt oikein tiedä miten näitä karsisin. Kun kuitenkin kiva nähdä ihmisiä ja se nyt vain on mun elämää. Ja ilman satasen kuntosalikorttia olisin vielä hyvinkin budjetissa :) Seuraillaan tilannetta! Kivaa uutta viikkoa kaikille!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Maaliskuun tulot ja menot pienellä viiveellä

Maaliskuun budjettikausi loppui jo tuossa 20.3., mutta nyt vasta katsausta. Tämä kevät on kyllä kiireinen, en oikein muuta osaa sanoa. Touko...