maanantai 27. marraskuuta 2023

Marraskuun kolmas viikko

Maanantaina lähti tililtä asuntolainan lyhennys korkoineen (tai siis korot asuntolainan lyhennyksineen :D) ja se on aina iso summa verrattuna tuloihin. Prosenteissa katsottuna 57% (eli aikuiskoulutustuesta). Kokonaisasumiskustannukset versus tulot on nyt noin 71% eli kovin kestävällä kannalla tää homma ei ole pidemmän päälle. Mulla olisi mahdollista maksaa vähemmän asuntolainaa, mutta ainakaan vielä en ole siihen lähtenyt. Käytän säästöjä erotuksen kattamiseen tällä hetkellä. Mutta hyvä tietää, että se mahdollisuus on, jos tulee jossain vaiheessa oikeasti tiukka paikka. Toivottavasti ei tule. 

Spotifyn kk-maksu lähti keskiviikkona tililtä. Siirsin 100 euroa ruokarahaa s-tilille. Vapaa-aikakulut nousivat, kävin kerran lounaalla ulkona ja kerran tilasin Woltilla ruokaa. Yleensä olen antanut itselleni luvan tilata Woltilla ruokaa kotiin vain kerran kuussa, mutta nyt eilen sunnuntaina mulla oli yhden kauhu-raportin palautus deadline ja istuin koko päivän koneen ääressä (olen siis jo työstänyt raporttia kolmisen viikkoa, mutta nyt oli pakko saada valmiiksi). Kaapissa ei ollut mitään ruokaa ja aikaa ei oikeastaan ollut lähteä kauppaan niin tilasin Woltilla. Itselläni on hieman ristiriitainen suhtautuminen Woltiin ja sen oikeudenmukaisuuteen, mutta en oikein ole osannut päättää, että onko sovelluksen käyttämättömyys oikea ratkaisu. Sen olen päättänyt, että jos tilaan, niin tippaan aina kuskia erikseen.  

Planin tyttösponssi kk-maksu tuli maksuun ja sitten ostin synttärilahjan mun kaverille. Kk-sijoitukset menivät tällä viikolla maksuun ja päädyin ostamaan myös yhtä uutta korkorahastoa - pääasiassa otin rahaa mun sijoitussäästötililtä, mutta tästä budjetista lähti 20 euroa tähän rahastoon. Yllätyskuluihin upposi junaliput Helsinkiin ja takaisin (koulun vuoksi) ja ostin itselleni ässäarpajoulukalenterin. 

Muuta ei tainnut sitten olla. Tilillä on vielä rahaa sellaiset 150 euroa täksi viikoksi. Siitä lähtee vielä puhelinlasku (sis tietoturva) 37 euroa. Ruokarahaa on tilillä sellaiset 90 euroa, mutta kaappi on ihan tyhjä, joten katsotaan pärjäänkö koko viikon. Pitäisi pärjätä, mutta mulle on tulossa viikonloppuna vieraita niin katsotaan. Yhden päivän olen siellä Helsingissä, joten sieltä tullee jotain kuluja. Yksi paita pitäisi ostaa joulukuun tanssiesityksiä varten, mutta on mahdollista, että ehkä saan lainattua tanssikoululta. Että katsotaan kuinka tässä käy! Alla tarkemmat luvut ja ensi viikkoon. 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Maaliskuun tulot ja menot pienellä viiveellä

Maaliskuun budjettikausi loppui jo tuossa 20.3., mutta nyt vasta katsausta. Tämä kevät on kyllä kiireinen, en oikein muuta osaa sanoa. Touko...