maanantai 1. maaliskuuta 2021

Helmikuun tavarat

 Pysyvät tavarat

  • Kirja
  • Kerrasto (ala- ja yläosa)

Kulutustavarat
  • Protopic-lääkevoide
  • Ceridal-ihoöljy
  • Bebanthen-voide
  • Kasvovesi
  • Vessapaperi x16 rullaa
  • Roskapusseja (30)
  • Pumpulipuikkorasia
  • 3x pumpulipaketti

Kootut selitykset

Kirja oli kuudes osa lukemastani kirjasarjasta. Ihan turha ostos sinänsä, mutta olen nyt päättänyt kirjasarjan osat ostaa. Seitsemäs osa on vielä kaupassa. Ostin merinovillaisen kerraston, joka oli ihan törkeän kallis. Mutta olen tyytyväinen ostokseeni ja se tuli tarpeeseen. 

Tässä kuussa tuli aika ostettua aika paljon kulutustavaroita. Kirjaan tosiaan aivan kaiken mikä vähänkään muistuttaa tavaraa. Itseasiassa on ihan mielenkiintoista seurata, että kuinka usein joudun mm vessapaperia ostamaan. 

Ihonhoitojuttuja nyt sattui tälle kuulle myös useampia juttuja. Ostin jokaisen loppuneen tai melkein loppuneen tuotteen tilalle. Esimerkiksi tuo protopic-lääkevoide kestää 2-3 vuotta yleensä. Tarvitsen sitä suhteellisen harvoin, mutta on ainoa apu silloin kun atooppinen ihoni tulehtuu pahasti. Voidetta pitää olla heti saatavilla, koska jos ihoa ei heti ala hoitamaan niin tilanne eskaloituu ja pahasti. Bebanthenia käytän huulirasvana päivittäin. Yksi tuubi kestää noin vuoden. Ceridal-ihoöljyä käytän lähinnä talvisin kasvojen kuivuuteen ja en muista koska olen viimeksi tuota ostanut. Arvioin, että tuokin kestää sen vuoden. 

Pumpulipaketteja ostin poikkeuksellisesti kolme, koska olivat tarjouksessa. Yleensä ostan yhden uuden pakkauksen kerrallaan, koska en halua säilöä mitään kaapeissa. Tällöin on myös riski, että säilötyt tuotteet unohtuu sinne kaapin perukoille ja menet vain ostamaan kaupasta uuden kun edellinen loppuu. 

Ihan mielenkiinnosta kävin läpi vanhoja budjettejani, että koska olen viimeksi ostanut kasvoveden. Tämän hetkinen ei siis ole ihan vielä loppu, arvioin sen kestävän 1-3 viikkoa vielä (arviointi on tosi hankalaa). Nykyisen pullon olen ostanut marraskuussa 2020. Nyt siis ostin uuden jo helmikuussa, mutta otan sen käyttöön vasta maaliskuussa eli yksi kasvovesipullo näyttää kestävän mulla 4-5 kuukautta. Käytän kasvovettä aamuisin ja iltaisin. Tammikuun tavaroissa oli puhdistusmaito ja edellisen olin ostanut heinäkuussa 2020. Minulla on vielä vanhaa vähän jäljellä, mutta nyt se kyllä taisi loppua (en enää saanut puristettua yhtään tuubista ulos eilen, pitää vielä saksia purkki auki ja katsoa saako vielä jotain). Otin uuden käyttöön nyt helmikuussa vanhan ohella, joten puhdistusmaito näyttää kestävän mulla 6-7 kuukautta. Puhdistan kasvoni puhdistusmaidolla vain iltaisin, aamulla pelkkä kasvovesi ja voide. Ostin myös tammikuussa yhdistetyn päivä- ja yövoiteen, joka kyllä tuli heti käyttöön (päivävoiteena hieman myöhemmin, vanhaa päivävoidetta oli vielä jäljellä). Olen ostanut viimeksi päivävoiteen heinäkuussa 2020 ja yövoiteen kesäkuussa 2020. Eli nämäkin kestävät sellaisen puoli vuotta. Nyt kun päivä- ja yövoide ovat yhdistetty niin arvioin putelin kestävän 3 kuukautta. Katsotaan! 

Ostan tällä hetkellä kallista kosmetiikkaa (40-80 euroa per puteli) niin minulle on tärkeää ymmärtää tämä ostovälitarve. Jos pitäisi ostaa joka kuukausi uusi pullo niin täytyisi harkita edullisempia merkkejä. Mutta jos ostan uuden puolen vuoden välein niin minusta sillä ei tällä hetkellä ole niin suurta merkitystä, että maksanko pullosta 20 euroa vai 50 euroa. Ihoni on myös paremmassa kunnossa nyt kuin oli aiemmin, kun käytin apteekkituotteita. Juuri nyt olen testaamassa uutta sarjaa, joka on kyllä aika suolaisen hintainen ja testaan nyt hetken, että näen onko mitään vaikutusta parempaan. Jos ei ole niin palaan aiempaan hieman edullisempaa sarjaan (esim puhdistusmaito 42euroa vs 59euroa). En vielä pysty sanomaan mitään, koska en ole uutta sarjaa ottanut vielä 100% käyttöön, sillä vanhoja on vielä jäljellä. Eli nähtäväksi jää!

Kivaa uutta viikkoa kaikille! :) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Työmatkalla

Vaikka elämässä on parhaillaan sellaista hyvää kiirettä, niin vähän harmittaa, että se vie aikaa tältä blogilta nyt, kun mulla pitkästä aika...