lauantai 22. helmikuuta 2020

Helmikuun tulot ja menot

Mulla on nyt vähän turnausväsymystä ilmassa kaikkien näiden mun kulujen selittelyssä, erottelussa ja seurannassa niin tässä kuussa julkaisen vain tuon mun excelin ilman suurempia selityksiä. Selkeästi tämä kuukauden "paljonko rahaa menee ruokaan" -seuranta oli aika rankkaa - ei ole ihan helppoa keskittyä päivittäin siihen, että paljonko kulutat rahaa mihinkin. Se on itseasiassa aika uuvuttavaa. Ei ole juuri viime päivinä yhtään kiinnostanut miettiä paljonko käytän rahaa tai paljonko en käytä rahaa. Teen kyllä vielä koonnin ruokarahaseurannasta, mutta katsotaan nyt koska jaksan siihen keskittyä. Juuri nyt ei kiinnosta pätkääkään :D

Muutama kommentti helmikuun budjettikaudesta on pakko mainita: en käyttänyt rahaa vaatteisiin 150 euroa vaan laitoin ko summa säästöön. Olen päättänyt alkaa kerätä sinking fundsia vaatteille ja laitan sinne keskimäärin 150 euroa kuussa. En ole siis ostanut yhtään vaatekappaletta vielä tämän vuoden aikana. Olen huomannut, että mulla on tapana ostaa vaatteita vain pari kertaa vuodessa ja silloin laitan niihin 400-600 euroa kerralla. Haluan säästää näihin etukäteen.

Ruoka-ravintola-lounaskulut eivät täsmää mun ruokarahaseurannan kanssa, koska osan lounaista maksoin epassilla (vähennetään ensi kuun palkasta) ja ruokarahaseurantaan en ole ottanut huomioon siivous/kotitaloustarvikkeita (jotka kuuluvat ruokakauppabudjettiin) enkä alkoholia (joka kuuluu ravintolabudjettiin).

Muuten helmikuussa sain vielä palkan korkeammalla veroprosentilla, joka luojan kiitos nyt laski 5% eli tulen saamaan enemmän käteen jatkossa. Tuhlailin kovasti, mutta plussalle jäätiin ja rahaa meni myös säästöön ja sijoituksiin.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Työmatkalla

Vaikka elämässä on parhaillaan sellaista hyvää kiirettä, niin vähän harmittaa, että se vie aikaa tältä blogilta nyt, kun mulla pitkästä aika...