lauantai 23. joulukuuta 2017

Hyvää joulua!

Joulu on huomenna täällä ja haluan toivottaa kaikille mahdollisille lukijoille oikein rauhallista ja iloista joulua :)

Lyhyesti vielä joulun budjetista näin joulun alla. Koska asun yksin ja minulla ei ole lapsia niin joulu ei ole ikinä ollut minulle taloudellisesti mikään rasite. Useimmiten olen jossain muualla joulun ja olen jo aikoja sitten sopinut läheisteni kanssa, että joululahjoja ei osteta. Ja pääsääntöisesti tämä jopa on niin, ettei lahjoja oikeasti osteta ;) Viime jouluna muunmuassa en ostanut yhtään lahjaa, enkä kyllä myöskään saanut yhtään lahjaa. Minusta tämä oli loistavaa! Annoin rahaa hyväntekeväisyyteen ja siitä tuli paljon parempi mieli kuin lahjojen ostaminen läheisille joilla on jo oikeastaan kaikkea ja ei ole varma onnistuuko ostamaan mieluisan ja/tai tarpeellisen lahjan.

Tänä jouluna minulla on mennyt rahaa seuraavasti:

- 105 euroa lahjoihin (ostin kolmelle siskontytölleni 35 euron arvoiset lahjakortit per tyttö)
- 40 euroa hyväntekeväisyyteen (jouluruokaa)
- xx euroa hyväntekeväisyyskeräyksiin kadulla (max 10 euroa, koska siis olen vain tiputellut kolikoita lompakosta)
- 40 euroa jouluruokiin, vastaan jouluaterian jälkiruoasta ja kaikesta makeasta

200 euroa olin budjetoinut jouluun ja tämä näyttää nyt aikalailla toteutuvan. Tänään ei ole vuorossa muuta kuin vähän leipomista ja sitten lähden illalla siskolleni, jossa vietän joulunpyhät.

Eli vielä kerran hyvää ja lumista joulua kaikille!

2 kommenttia:

  1. Löysin sinun blogisi vasta nyt! Hyvältä kuulostaa joulubudjetti ja ostoksesi. Oikein ihanaa uuden vuoden odotusta..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun löysit! Sinua olen seurannut jo pidemmän aikaa, tykkään lukea kirjoituksiasi :) Hyvää uuden vuoden odotusta sullekin.

      Poista

Työmatkalla

Vaikka elämässä on parhaillaan sellaista hyvää kiirettä, niin vähän harmittaa, että se vie aikaa tältä blogilta nyt, kun mulla pitkästä aika...