keskiviikko 20. toukokuuta 2020

Toukokuun (20.4. – 19.5.) tulot ja meiningit

Palkkapäivä, paras päivä. Jotenkin vain niin hienoa, kun voi verkkopankissa klikkailla summat säästötileille, nähdä asuntolainan pienenevän ja kuukausisäästöjen menevän rahastoihin. Vaikka sijoituksien kanssa pääsääntöiseti menen miinuksella (vaihtelee päivittäin) niin silti on siinä jotain, kun kuitenkin hitaasti kuukausi kuukaudelta mennään eteenpäin.

Vaikka nyt korona-rajoituksia puretaan ja tietyssä mielessä on jo ollut sellainen vähän vapaampi fiilis oman päänkin sisällä niin kyllä tästä budjetistakin näkee, ettei sitä sosiaalista elämää ole oikeastaan ollut. Sinänsä hienoa, että säästöön sain yli 1.500 euroa. Olen nyt joka kuukausi ostanut tässä 1.000 eurolla jotain osaketta eli periaatteessa mä saisin kyllä 1.000 euroa per kuukausi mun palkasta ihan vain osakkeisiin (tämän hetkinen suunnitelma on siis 500 euroa per kuukausi). Mutta kyllä mä ehkä kuitenkin mieluummin tekisinkin jotain välillä kuin vain säästäisin. Elämä koostuu tänä päivänä etätyöstä, treenistä, kaupassa käymisestä ja ruoanlaitosta. Ainiin ja viikottaisesta saunavuorosta! Mun elämäni kohokohta. Onneksi mun taloyhtiössä ei ole saunavuoroja lopetettu.

Ravintolakuluja tuli 45 euroa, mutta oikeaa ravintolaruokaa siellä oli vain kotipitsan pitsa. Loput tuli alkoholista eli olen ostanut muutaman saunaoluen, vapuksi kuohuviiniä ja pari juomaa työpaikan virtuaali afterworkille. Ruokakuluja tuli massiiviset 293 euroa. Jotenkin tämä summa tuntuu isolta vaikka olen päättänyt tällaisen summa ruokaan laittaa. Ja tämä kattaa myös kaikki lounaat. Lounaskulut ovat siis maaliskuulta, nyt toukokuulla en ole hakenut kertaakaan lounasta kotiin mistään. 

Hankintoja tuli sentään jonkin verran tehtyä; ostin kirjan, jumppakuminauhoja, säilytysrasioita keittiöön ja yhden verkkokurssin. Kävin äitienpäivänä Tampereella kuten tuossa kirjoittelin ja ne autonvuokrauskulut näkyy tuolla lahjakategoriassa. Ihan noin halvalla en autonvuokrauksessa päässyt, mutta vanhempani maksoivat osan.  

Jotenkin kovin tylsännäköinen budjettitoteuma kyllä :D Ensi kuu ei sen kummoisemmalta näytä vaikka siellä sentään on vähän enemmän rivejä, koska vakuutusmaksu ja liitonmaksu pitää maksaa. Ja ensi kuussa tulee edes jotain osinkoja ja itseasiassa vähän enemmän palkkaa, koska työnantajani maksaa meille korona-korvauksen jatkuvasta kotonatyöskentelystä. Aika reilua sanon minä!
Alla itse lukuja. Jotenkin ei oikein mitään sanottavaa - toivoisin että vähän lämpenisi ja toi rakeiden tulo taivaalta loppuisi. Mielenkiinnolla odotan, että millainen kesä tästä tulee ja voiko mitään tehdä. Lomat on päätetty ja kesälomasuunnitelmat ovat jokseenkin kasassa. Tai ne ei-suunnitelmat.



2 kommenttia:

  1. Vau! Saispa itsekin tommosia summia säästöön! Mieletöntä =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseänikin kyllä vähän hämmentää :D Ja olisi hienoa saada joka kuukausi näin paljon säästöön, mutta ei tule onnistumaan normikulutusmeiningeillä :)

      Poista

Työmatkalla

Vaikka elämässä on parhaillaan sellaista hyvää kiirettä, niin vähän harmittaa, että se vie aikaa tältä blogilta nyt, kun mulla pitkästä aika...