maanantai 20. toukokuuta 2019

Toukokuun toteuma (18.4. – 19.5.)


Taas on yksi budjettikausi saatu päätökseen. Tällä kertaa olen aika tyytyväinen – sain paikattua viime kuussa tuhoamani puskurin ja sain silti jotain asuntosäästöönkin (52-viikkosäästörahat menevät asuntosäästötilille eli sinne meni noin 140 euroa). Lisäksi rahastoihin meni rahaa. 52-viikkosäästö kyllä tuntuu vähän turhalta, kun säästän muutenkin. Tavallaan siinä idea on kiva, mutta omalla kohdallani ehkä vähän turha. 

Tulot olivat hyvät johtuen päivärahoista ja osingoista. Pääsiäislomaan meni rahaa, mutta budjetissa pysyttiin. Bussiin meni enemmän kuin budjetoitu ja ihan täysin johtuen siitä, ettei HSL ottanutkaan vielä käyttöön säästövuosilippua. Uudistus ei suuremmin hyödyttänyt minua; ennen mulla oli seutulippu ja nyt tarvitsen ABC-lipun eli itseasiassa tällä hetkellä kulut vähän nousivat. Luin, että on tulossa mobiiliin otettava vuosisäästölippu, jolloin saisin kk-kulut 95 euroon, mutta pettymyksekseni se on vasta tulossa. Ehkä joskus kesällä. Otin bussilipun kesälomaan asti eli vaikka maksoin nyt enemmän niin ensi budjettikaudella ei tarvitse maksaa mitään. Toivottavasti säästövuosilippu tulisi pian, koska olen vähän kyllästynyt koko ajan miettimään, että kuinka pitkän ajan otan milloinkin. Paljon helpompaa maksaa vain kuukausittain sama summa ja sitten lippu on voimassa koko ajan.

Muuten pysyin budjetissa oikeastaan kaikissa kategorioissa. Ylimääräisen hieronnan otin äkkiseltään, kun naapurissa oli hyvä tarjous. Yllätyskategorian rahat menivät oikeastaan kaikki alkoholiin; olin perjantain afterwork risteilyllä ja ostin laivalta pari pulloa samppanjaa, portviiniä ja olutta. Kun kerran halvalla sai! Ravintola- ja lounaskategoriat olivat kerrankin alle budjetin, joista olen erityisen ylpeä. Ruokarahat olivat jostain syystä aika tiukilla tässä kuussa ja nostinkin ensi kuulle vähän ruokarahaa. En ole niin jaksanut enää pihistellä ruoissa ja olen siirtynyt Liddlistä K-markettiin, joten siitä tämä varmaan johtuu… Olen vähän kyllästynyt Liddlin suppeaan valikoimaan ja olen viime aikoina panostanut vähän ruoan monipuolisuuteen (eli ostan välillä erilaisia leipiä, kalliimpia hedelmiä, kalaa tiskistä tms tms).

Mutta eipä tässä kummempaa. Tarkemmat luvut alla. Kivaa uutta viikkoa kaikille! 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Maaliskuun tulot ja menot pienellä viiveellä

Maaliskuun budjettikausi loppui jo tuossa 20.3., mutta nyt vasta katsausta. Tämä kevät on kyllä kiireinen, en oikein muuta osaa sanoa. Touko...